Kaartissa urheiltiin rock-hengessä
Santahaminan varuskunnassa rokattiin viime perjantaina Intti Goes Rock -hyväntekeväisyystapahtuman merkeissä. Tapahtuman painopisteenä oli nuorten liikuntaharrastuksen tärkeyden korostaminen ja varusmiesten urheilun tukeminen.
Maanpuolustuskorkeakoulun urheilukentällä vallitsi perjantaina aito urheilumieli. Siellä nähtiin salibandyturnaus, jossa rokkareista muodostettu Dream Team otti mittaa Kaartin jääkärirykmentin neljästä joukkueesta. Voiton vei lopulta Urheilukoulun joukkue, ja Dream Team joutui tyytymään kakkossijaan.
Tapahtumaa järjestäneen fanituotemyyjä EMP.fi:n edustaja Tommi Niemi kertoo, että urheilupäivä toteutettiin yhteistyössä puolustusvoimien ja Radio Rockin kanssa.
– Noin vuosi sitten keksimme ajatuksen rockin ja urheilun yhdistämisestä tapahtuman puitteissa. Halusimme myös kovasti tehdä yhteistyötä puolustusvoimien kanssa. Otimme yhteyttä sekä urheilijoihin että muusikoihin, ja kaikki olivat heti tosi innokkaita, Niemi toteaa.
EMP.fi:n Dream Teamiin kuului tunnettuja rock-muusikkoja, muun muassa Nightwishin Jukka Nevalainen, Kotiteollisuuden Jari Sinkkonen sekä Sonata Arctican Tony Kakko.
Joukkuetta valmensivat kovan luokan ammattilaisurheilijat, joihin kuuluivat esimerkiksi Jarkko Nieminen, Teemu Tainio, Jere Lehtinen ja Toni Lydman. Lisäksi tapahtuman mediakumppani Radio Rock lähetti sen kokonaisuudessaan suorana lähetyksenä kanavallaan. Juontajana toimi Jone Nikula.
Tommi Niemen mukaan rock-jalkapallo ja -salibandy ovat suurelle yleisölle tuttuja konsepteja, mutta puolustusvoimissa tällainen tapahtuma on jotain aivan uutta. Musiikki sinänsä on kuitenkin urheileville tuttu virike treenaamiseen.
– Musa on yleensäkin olennainen osa urheilua, mutta tässä se tulee entistä konkreettisemmin esille. Se tuo myös tapahtumaan rennomman fiiliksen, Niemi luonnehtii.